Transformacja modelu
Transformacja biznesowa
Transformacja modelu czyli jak zmierzyć się z nowym segmentem rynku?
Problem
Model biznesowy od podstaw
Klient z sektora finansowego podjął decyzję w ramach przyjętej strategii, aby wdrożyć nowe usługi w nowym segmencie rynku, który obejmuje ofertę dla klientów detalicznych w całej Polsce. Wcześniej nie obsługiwał klientów detalicznych i nie posiadał także adekwatnego modelu biznesowego. Dlatego niezbędna była transformacja modelu.
Rozwiązanie
Model biznesowy uszyty na miarę
W ramach transformacji modelu opracowaliśmy wraz z klientem pełny model biznesowy, w tym m.in. analizę grupy docelowej, kluczowych czynników sukcesu, korzyści, czynników przewagi konkurencyjnej, ryzyka oraz wewnętrznego sposobu funkcjonowania. Stworzyliśmy architekturę i mapę procesów, w tym np. proces kwalifikacji projektów inwestycyjnych, grupę procesów w obszarze zakupowym, procesy korespondencji przychodzącej i wychodzącej, procesy prawne, procesy windykacyjne. Na koniec, w oparciu o model biznesowy opracowaliśmy korporacyjną architekturę IT.
Korzyści
Terminowa obsługa klientów detalicznych przy minimalnych nakładach
Model biznesowy ma fundamentalne znaczenie dla sukcesu organizacji. Projekt spowodował przygotowanie konkurencyjnej oferty dostępnej dla klientów. Tym sposobem transformacja modelu został przeprowadzona i można było uznać ją za udaną. Istotne dla klienta znaczenie miało także wykorzystanie narzędzi z obszaru transformacji cyfrowej.
Branża:
Finanse
Siedziba:
Warszawa
Pracownicy:
1 000+
Współpraca od: