Złoty rekord klienta
Transformacja cyfrowa, technologia IT/ Dane
Jak pozyskać złoty rekord klienta?
Problem
Grupa kilka podmiotów świadczących komplementarne usługi
Klient będący grupą firm działających w obszarze finansów. Każda ze spółek prowadzi działalność komplementarną do innych. Idealna sytuacja do cross-sellingu i up-sellingu? Tak, ale… By tak robić niezbędne są odpowiednie zgody od klientów. Mnogość systemów i miejsc zapisywania zgód stanowiła sporą barierę, by poznać odpowiedź na pytanie, czy są takie zgody i ile ich jest? Jak duża jest liczba klientów z tzw. „złotym rekordem”?
Rozwiązanie
Odpowiedź w danych
Zidentyfikowaliśmy wszystkie źródła danych, dokonaliśmy analizy i w rezultacie uzyskaliśmy odpowiedź zwrotną wskazującą grupę klientów, do których można skierować ofertę z innych spółek z grupy. Analiza wymagała weryfikacji czy podstawy prawne do przetwarzania danych były ważne (prawidłowo przedstawiony obowiązek informacyjny, ważnie zebrana zgoda). W kolejnych krokach, czy pozwalają one na realizację potrzeby biznesowej jaką była wspólna oferta grupy dla klientów poszczególnych podmiotów. Poddaliśmy analizie kilkadziesiąt milionów rekordów opisujących pozyskane na przestrzeni lat zgody, zarówno w rygorze RODO jak i Prawa Telekomunikacyjnego oraz Ustawy o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną.
Korzyści
Potencjał grupy
Wykorzystany potencjał grupy w przypadku klientów, u których zebrano prawidłowe zgody i jasno wyznaczona metoda zbierania zgód dla całej grupy na przyszłość, tak by w dłuższej perspektywie istotnie powiekszyć bazę do cross-sellingu i up-sellingu.
Branża:
Finanse
Siedziba:
Wrocław
Pracownicy:
1 000+
Współpraca od: