Service management i optymalizacja procesów biznesowych

Service management i automatyzacja procesów: Zyskaj czas dzięki automatyzacji

AEQUAM, Automatyzacja procesów, podpis kwalifikowany

By działać sprawniej

Automatyzacji mogą podlegać procesy wewnętrzne w takich obszarach jak procesy kadrowo-płacowe i HR, procesy księgowe czy też procesy bieżącej obsługi pracy biura np. obsługa korespondencji wchodzącej i wychodzącej. Mierzalną korzyść przynosi także automatyzacja procesów zewnętrznych, w tym w szczególności procesów obsługowych, które wymagają dotrzymania restrykcyjnych terminów, np. procesy reklamacyjne, obsługa zgłoszeń, w tym RODO DSRR. Prawidłowo opisany proces może zostać zautomatyzowany przy użyciu wybranych narzędzi typu workflow. Nieocenioną rolę pełnią także rozwiązaniu pomagające porządkować obszar usług wewnętrznych (IT i enterpise service management).

4 rzeczy, które są kluczowe by osiągnąć sukces

Ekonomika

Wskaźnikiem czy automatyzować, jest efekt kosztowy. Dlatego niezwykle ważna jest świadomość, ile trwają czynności w ramach procesów. Dużo więcej zależy od organizacji pracy, niż od indywidualnych zdolności pracowników.

Optymalizacja

Bardzo ważnym momentem jest decyzja czy automatyzować. Wielokrotnie może okazać się, że by osiągnąć zamierzone efekty wystarczy zoptymalizować procesy i zasoby oraz wykorzystać istniejące systemy.

Unikanie błędów

Automatyzacja procesów powinna być zaplanowana i przeprowadzona przez praktyków. Źle zaplanowane wdrożenie spowoduje, że błędy będą powielane w sposób masowy, co może narazić przedsiębiorstwo na niemałe kłopoty.

Narzędzia

Wybór narzędzi do automatyzacji procesów powinien być poprzedzony analizą, której elementem powinno być zebranie wymagań biznesowych, opracowanie wymagań funkcjonalnych oraz rachunek ekonomiczny.

Jak możemy Ci pomóc?

Wiedza i doświadczenie z zakresu rachunku ekonomicznego przedsięwzięć, reengineeringu procesów zakresu, przygotowania projektów w obszarze wymagań biznesowych i funkcjonalnych, a także z szeroko rozumianych technologii informatycznych, pozwala nam czuć się komfortowo w zagadnieniu automatyzacji procesów.

W oparciu o różne oprogramowanie typu BPM budowaliśmy rozwiązania dla klientów, a także takie, za pomocą których świadczyliśmy usługi outsourcingu obsługi procesów. Mamy doświadczenie w obszarach IT i enterprise service management. Jesteśmy partnerem IFS assyst.

Bądź gotowy do zmiany

AUTOMATYZACJA

Zanim zacznie się automatyzować, warto zastanowić się czy naprawdę warto, a jeśli tak, to jakich użyć narzędzi i jak wpiszą się one w architekturę IT firmy. Właściwe decyzje w tym zakresie przyniosą długoterminowe korzyści.

Bartosz Bujak

Partner w AEQUAM